Hodnotenie výkonových štandardov a kompetencií

EduPage ponúka rôzne spôsoby hodnotenia žiakov. Voľba metódy závisí na učiteľovi, type predmetu, veku žiakov alebo na preferenciách učiteľa.

Hodnotenie známkami/bodmi/percentami

Pri klasickom hodnotení dostane žiak za písomku napríklad známku 3 alebo 63 %. Z toho žiak vie, že nesplnil očakávania učiteľa. Ak je priemer triedy 90 % vidí, že spolužiaci uspeli lepšie a že písomka bola primerane náročná. Počas polroka sa z takýchto známok vypočíta priemer. Ak má žiak možnosť opraviť nevydarenú písomku, dostane na konci pomerne realistické zhodnotenie toho, či splnil očakávania učiteľa. Tento systém poskytuje celkovú informáciu. Neodhaľuje však presné nedostatky a najmä nehovorí, ako sa zlepšiť.
Aké sú možnosti hodnotenia žiakov v prostredí EduPage?

Kedy je známkovanie vhodné?

Predtým, ako začneme hodnotiť kompetencie, je dôležité zdôrazniť jednu vec. To, čo bolo spomenuté vyššie, neznamená, že známkovanie je samo o sebe zlé. Naopak, spomenuli sme viacero výhod. A existujú situácie, keď je nepraktické používať iné spôsoby:

Hodnotenie kompetencií

Hodnotenie kompetencií je detailnejšie a užitočnejšie v týchto situáciách:

EduPage a hodnotenie kompetencií

Hodnotenie kompetencií v istých situáciách dokáže poskytnúť rozširujúcu spätnú väzbu oproti známkovaniu. Je však časovo náročnejšie pre učiteľa. EduPage robí maximum pre to, aby mu túto prácu čo najviac uľahčil.

Praktické ukážky
Hodnotenie vzdelávacích štandardov

Hodnotenie všeobecných kompetencií - záujem o predmet, príprava na vyučovanie, vzťah ku spolužiakom a podobne

Sebahodnotenie žiakov

Ďalšie úvahy

Viac návodov: Hodnotenie štandardov a kompetencií